vrijdag 23 april 2010

First Aid Kit

Vorige week donderdag kreeg een leuke twist; mijn broer had kaartjes gewonnen voor het concert van First Aid Kit in the Sugar Factory. (Nou was opzich de prijsvraag niet erg moelijk: ‘wat is je woonplaats?’ maar toch….)En wie nam hij mee…?? Jeeeeej me! :-) Ik had eerlijk gezegd nog niet echt wat van ze gehoord, en aangezien ik er altijd wel voor in ben redelijk onbekende artiesten (voor Nederland dan) te ontdekken, was ik erg benieuwd!
First Aid Kit bestaat uit twee zussen (zusJES, want ze zijn 16 en 18!!) uit Zweden, …. om precies te zijn. Daarnaast blijkt hun vader een bekende rocker te zijn geweest in Zweden; het talent lijkt dus behoorlijk erfelijk te zijn.
Dan het concert: alsof er twee engeltjes aan het zingen waren.. echt betoverend. Die meiden hebben echt stemmen… ik denk dat Enya daar zelfs wel jaloers op zou zijn… Tussen de nummers door ging kleine zus af en toe wat praten, terwijl aan grote zus haar gezicht af te lezen viel dat het van haar allemaal niet hoefde..waar kleine zus vervolgens weer op reageerde… het hele geheel was in ieder geval erg schattig. (Je had er bij moeten zijn ;-)) Tussendoor deden ze ook nog een nummer zonder microfoons en versterker; BETOVEREND.
Alle nummers schrijven de jongste van de twee zelf… En als dat nu al op zo’n hoog niveau is ben ik erg benieuwd wat de toekomst zal brengen voor ze..
Als het goed is krijg ik de cd (de tweede alweer!) binnenkort, want dat zat bij de prijsvraag inbegrepen.

Nieuwsgierig geworden; luister bijvoorbeeld eens naar de volgende nummers: Hard Believer, Heavy Storm en Ghost Town

Let me know what you think!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten